Kategoria: Inne

Udzielamy indywidualnych Porad Prawnych

Masz podobny problem prawny?
Kliknij tutaj, opisz nam swój problem i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Świadectwo pracy a różne stanowiska pracy w firmie

• Opublikowane: 2011-06-01

Żona od roku wykonuje pracę na stanowisku kierowniczym, będąc zatrudnioną wciąż na stanowisku robotniczym – brak przemianowania (obecnie jest p.o.). Czy pracodawca powinien zawrzeć te informacje w świadectwie pracy?

»Wybrane opinie klientów

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Łączę pozdrowienia dla całego zespołu.
Mirka
Szybka odpowiedź i przede wszystkim anonimowość i lepiej się pisze niż rozmawia bo można wszystko przemyśleć i człowiek nie wstydzi się wszystkiego przekazać bo co sobie prawnik pomyśli gdyby się siedziało face to face.
Krzysztof, 39 lat
Wygodny szybki dostęp do zagadnień prawa. Jasne i klarowne odpowiedzi .
Agnieszka
Jestem bardzo zadowolona. Porada pani prawnik Handzlik-Rosuł w jasny, zrozumiały sposób rozstrzygnęła moje wątpliwości. Cieszę się tym bardziej, że wyjaśnienie jest dla mnie bardzo korzystne. Odpowiedź na moje zapytanie dotarła w ciągu jednego dnia, a kwota na jaką porada została wyceniona pozytywnie mnie zaskoczyła. Jeżeli w przyszłości będę potrzebowała podobnej pomocy prawnej, na pewno skorzystam, bo prosta procedura, cena i czas w jakim uzyskałam informację są nie do przecenienia. 
Anna, nauczyciel, 57 lat
Odpowiedź na zadane pytanie była bardzo profesjonalna, pomocna i przygotowana na wysokim poziomie. 
Anna, księgowa, 56 lat

Informacja o zajmowanych stanowiskach lub wykonywanych pracach to jeden z najważniejszych elementów świadectwa pracy.

Treść świadectwa pracy określa załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. z 1996 r. Nr 60, poz. 282 ze zm.). W treści tej należy podać m.in. okresy i rodzaje wykonywanej pracy u danego pracodawcy lub nazwy zajmowanych stanowisk, szczególnie jeżeli pracownik wykonywał pracę na różnych stanowiskach pracy. W takim przypadku bowiem w świadectwie pracy powinny być wykazane po kolei wszystkie stanowiska pracy (lub rodzaje prac, które pracownik wykonywał) z informacją, w jakim okresie dane stanowisko pracownik zajmował lub jaki rodzaj pracy wykonywał. Nie ma znaczenia zaś, że zmiana stanowiska bądź wykonywanej pracy nie została uregulowana w umowie o pracę, gdyż istotny jest stan faktyczny, rzeczywisty.

Na tej podstawie stwierdzić należy, że jeśli Pana żona pracowała w trakcie zatrudnienia w zakładzie pracy m.in. na stanowisku kierowniczym, to należy w jej świadectwie pracy wykazać wszystkie faktycznie zajmowane stanowiska, nawet jeśli którekolwiek stanowisko zajmowała bez dokonania zmiany treści umowy o pracę.

Pracownik, który nie zgadza się z treścią świadectwa pracy, może wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa w ciągu 7 dni od otrzymania dokumentu (art. 97 § 21 K.p.).

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem z prawem pracy? Opisz swój problem i zadaj pytania.
(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Kodeks pracy

[Pobierz Kodeks pracy] Stan prawny – 1.01.2017 r. j.t. z zaznaczonymi zmianami.

Kodeks pracy

[Pobierz ustawę o PIP] Stan prawny – 1.03.2017 r. j.t. z zaznaczonymi zmianami.

wizytówka Zadaj pytanie »