Zmiana wymiaru czasu pracy

• Autor: Adam Dąbrowski

Pracuję w wymiarze 3/4 etatu. Po zwolnieniu się etatu w naszym wydziale starałam się o uzupełnienie etatu. Uzyskałam odpowiedź odmowną, jednocześnie przyjęto do pracy dwie nowe osoby. Nadmieniam, że mój staż na danym stanowisku wynosi 5,5 roku, posiadam wykształcenie i wszelkie uprawnienia niezbędne do wykonywania pracy na tego typu stanowisku. Czy można uznać, że mam do czynienia z dyskryminacją?

Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie. Pomagamy w podobnych sprawach.


Zmiana wymiaru czasu pracy

Wniosek pracownika dotyczący zmiany wymiaru czasu pracy

Art. 292 par. 2 K.p. przewiduje, że pracodawca powinien w miarę możliwości uwzględnić wniosek pracownika dotyczący zmiany wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę. Problem jednak sprowadza się do tego, czy przyjęte nowe osoby do pracy miały wykonywać identyczne zadania. Jeśli tak, to można dopatrywać się naruszenia wskazanego przepisu.

Dodaję jednak, że są to nowe rozwiązania prawne, toteż trudno przewidzieć jaki będzie kierunek orzecznictwa sadów pracy.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Opisz nam swoją sprawę wypełniając formularz poniżej  ▼▼▼ Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje.

Zapytaj prawnika - porady prawne online

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny

O autorze: Adam Dąbrowski





Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny

Kodeks pracy

[Pobierz Kodeks pracy] Z zaznaczonymi zmianami.

Kodeks pracy

[Pobierz ustawę o PIP] Z zaznaczonymi zmianami.

Zadaj pytanie »

eporady24.pl

spadek.info

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

rozwodowy.pl

prawo-mieszkaniowe.info

prawo-karne.info

Szukamy prawnika »