Serwis prawo-pracy.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
Wymagane kwalifikacje do prowadzenia szkoleń BHP?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> BHP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 11:27    Temat postu: Wymagane kwalifikacje do prowadzenia szkoleń BHP? Odpowiedz z cytatem

Witam. Jestem pracownikiem firmy zatrudniającej na umowę o pracę 15 osób, oraz ok 200 osób na umowę - zlecenia.
Aktualnie pełnię obowiązki Inspektora Nadzoru Wewnętrznego i Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością, mam tez certyfikat Auditora Wewnętrznego ISO 9001, 14001, 18001, 19011.
Wykształcenia mgr inż.
do tego ukończony fakultet pedagogiczny.

Pracodawca chce abym pełnił także funkcje BHP w firmie.

W związku z tym mam pytanie, jakie szkolenia powinienem odbyć?
Czy wystarczą roczne studia podyplomowe w zakresie BHP? Np.

Czy będę po ich odbyciu mógł przeprowadzać szkolenia i jakie szkolenia (okresowe, wstępne itp...)?

Jakie szkolenia z zakresu BHP muszą mieć pracownicy na umowę-zlecenie? dodam, że jesteśmy podwykonawcą w dużych firmach, które czasem same przeprowadzają szkolenia naszych pracowników, ale nieraz zdarza się, że takich szkoleń nie ma i co wtedy. Albo gdy pracownicy pracują na naszym własnym magazynie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję zapoznać się z:

Dz.U.04.180.1860
2005.07.01 zm.Dz.U.05.116.972 § 1
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 27 lipca 2004 r.w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy

Dz.U.97.109.704
2005.07.01 zm.Dz.U.04.246.2468§ 1
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 2 września 1997 r.w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nie ma prostej odpowiedzić? trzeba przebrnąć przez stos niejasnych przepisów Sad w których co drugie zdanie jest odwołaniem do kolejnego stosu niejasnych przepisów Sad ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok poczytałem. Ale czy ktoś może mi powiedziec o co w tym chodzi:

2. (4) Służba bhp nie może być obciążana innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, z wyjątkiem pracownika zatrudnionego przy innej pracy, o którym mowa w art. 23711 § 1 Kodeksu pracy.
3. (5) Organizacja i rozkład czasu pracy pracownika służby bhp oraz pracownika zatrudnionego przy innej pracy, o którym mowa w art. 23711 § 1 Kodeksu pracy, powinny zapewniać pełną realizację zadań, o których mowa w ust. 1.


A tak wogóle to wiem już że trzeba robić:
1. Szkolenie wstępne:
a)Instruktaż ogółny
b)Instruktaż stanowiskowy
2. Szkolenia okresowe

i teraz tak:
Ad 1a)  Instruktaż ogólny prowadzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy lub osoba wykonująca u pracodawcy zadania tej służby albo pracownik wyznaczony przez pracodawcę posiadający zasób wiedzy i umiejętności zapewniające właściwą realizację programu instruktażu.

no dobra ale jakie on musi miec uprawnienia? bo nic tu o tym nie jest napisane...

Ad 1b 5. Instruktaż stanowiskowy przeprowadza wyznaczona przez pracodawcę osoba kierująca pracownikami lub pracodawca, jeżeli osoby te posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz są przeszkolone w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego.

Ok, ale w jaki sposób ma być potwierdzone przeszkolenie z wzkresie metod prowadzenia instrukteżu stanowiskowego?? Czy sa jakies szkolenia na ten temat? czy jakieś certyfikaty? Kto ma im zrobić to szkolenie?

Ad 2 § 15. 1. Szkolenie okresowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych przeprowadza się w formie instruktażu, nie rzadziej niż raz na 3 lata, a na stanowiskach robotniczych, na których występują szczególnie duże zagrożenia dla bezpieczeństwa lub zdrowia pracowników, nie rzadziej niż raz w roku.

Ok, ale nie ma ani słowa o tym kto je może przeprowadzać....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="MasterCheat"]Czyli nie ma prostej odpowiedzić? trzeba przebrnąć przez stos niejasnych przepisów Sad w których co drugie zdanie jest odwołaniem do kolejnego stosu niejasnych przepisów Sad ?[/quote]

No niestety, chcąc być behapowcem niejednokrotnie bedziesz miał do przebrnięcia masę przepisów, które niejednokrotnie nijak się mają do rzeczywistości.
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o co w tym chodzi:
OK spróbuję, zobaczymy co z tego wyjdzie Wink

2. (4) Służba bhp nie może być obciążana innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, z wyjątkiem pracownika zatrudnionego przy innej pracy, o którym mowa w art. 23711 § 1 Kodeksu pracy.

ust 1 to jest katalog zadań jakie należa do słuzby bhp i obciążanie pracownika bhp innymi zadaniami może być np. prowadzenie spraw p.poż. Chociaż utarło sie, że pracownik bhp też prowadzi p,poż i najczęściej IP siętego nie czepia.
Pracownik zatrudniony przy innej pracy...może obrazowo Wink
Firma zatrudnia np. 70 osób, pracodawca nie ma obowiązku zatrudniaćbehapowca na całym etacie, powierz więc wykonywanie zadań słuzby bhp np. kadrowcowi. Oczywiście kadrowiec musi spełniać wymagania przewidziane dla behapowca.


3. (5) Organizacja i rozkład czasu pracy pracownika służby bhp oraz pracownika zatrudnionego przy innej pracy, o którym mowa w art. 23711 § 1 Kodeksu pracy, powinny zapewniać pełną realizację zadań, o których mowa w ust. 1.

Tak, czas pracy powinien być tak zorganizowany aby behaapowiec mógł wywiązać się z nałożonych obowiązków przewidzianych w rozporzązeniu w sprawie słuzby bhp.

A tak wogóle to wiem już że trzeba robić:
1. Szkolenie wstępne:
a)Instruktaż ogółny
b)Instruktaż stanowiskowy
2. Szkolenia okresowe

i teraz tak:
Ad 1a)  Instruktaż ogólny prowadzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy lub osoba wykonująca u pracodawcy zadania tej służby albo pracownik wyznaczony przez pracodawcę posiadający zasób wiedzy i umiejętności zapewniające właściwą realizację programu instruktażu.

Szkolenie wstępne tak jak napisałeś dzieli sie na instruktaż wstępny ogólny i ten instruktaż przeprowadza pracownik bhp lub osoba, której pracodawca powierzył wykonanie zadań słuzby bhp np. osoba zatrudniona przy innej pracy ( nasz wcześniejszy kadrowiec), lub może to też być firma zewnętrzna zajmująca się świadczeniem usług w zakresie bhp.
no dobra ale jakie on musi miec uprawnienia? bo nic tu o tym nie jest napisane...

Ad 1b 5. Instruktaż stanowiskowy przeprowadza wyznaczona przez pracodawcę osoba kierująca pracownikami lub pracodawca, jeżeli osoby te posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz są przeszkolone w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego.

Ok, ale w jaki sposób ma być potwierdzone przeszkolenie z wzkresie metod prowadzenia instrukteżu stanowiskowego?? Czy sa jakies szkolenia na ten temat? czy jakieś certyfikaty? Kto ma im zrobić to szkolenie?

Najczęściej osobą przeprowadzającą instruktaż stanopwiskowy jest kierownik lub mistrz, działu gdzie będzie zatrudniony pracownik. Oczywiscie muszą oni znać zakres prac jaki bedzie wykonywa pracownik, maszyny na których bedzie pracował, warunki pracy, zagrozenia na stanowisku, ocenę ryzyka zawodowego aby to wszystko mógł przekazać pracownikowi a na koniec instruktażu sprawdzić czy pracownik potrafi samodzielnie zgodnie z przepisami bhp wykonywać pracę.
Odnośnie przeszkolenia zakresu metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego, zdania sa podzielone. Niektórzy są zdania aby takie osoby odbyłu kurs, inne natomiast uważają, że jeśli szkolenie okresowe dla osób kierujących pracownikami w swoim programie zawiera metody prowadzenia instruktażu to to wystarczy.
Oczywiście są oddzielne szkolenia w tym zakresie po skończeniu którego osoba otrzymuje stosowne zaświadczenie.



Ad 2 § 15. 1. Szkolenie okresowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych przeprowadza się w formie instruktażu, nie rzadziej niż raz na 3 lata, a na stanowiskach robotniczych, na których występują szczególnie duże zagrożenia dla bezpieczeństwa lub zdrowia pracowników, nie rzadziej niż raz w roku.

I to musi określić pracodawca w porozumieniu z przedstawicielami załogi.
Wszystko rozbija sie o zagrożenia jakie występują na stanowiskach pracy.
Są np. prace szczególnie niebezpieczne, które też pracodawca powinien określić i własnie dla pracowników na takich stanowiskach, szkolenia powinny być przeprowadzane częściej.


Ok, ale nie ma ani słowa o tym kto je może przeprowadzać....[/quote]

E, tam zaraz nie ma jest tylko trzeba dobrze poczytać Wink

§ 4. 1. Szkolenie może być organizowane i prowadzone przez pracodawców lub, na ich zlecenie, przez jednostki organizacyjne uprawnione do prowadzenia działalności szkoleniowej w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy na podstawie przepisów o systemie oświaty.
( a te przepisy to: ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych D.U.06.31.216))
2. Szkolenie osób będących pracodawcami, pracowników służby bhp oraz instruktorów i wykładowców tematyki bezpieczeństwa i higieny pracy prowadzą jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 1......czyli krótko mówiąć firmy szkoleniowe.
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok trochę mi to wyjaśniło, dzięki wielkie za pomoc Wink ale mam jeszcze pewne wątpliwości Smile

1. "Firma zatrudnia np. 70 osób, pracodawca nie ma obowiązku zatrudniaćbehapowca na całym etacie, powierz więc wykonywanie zadań słuzby bhp np. kadrowcowi. Oczywiście kadrowiec musi spełniać wymagania przewidziane dla behapowca. "

no właśnie jake są te wymagania? to mnie najbardziej interesuje. czyli co muszę zrobić żebym mógł prowadzic takie szkolenia.

oraz:

czy osoby na umowę -zlecenia też są traktowane jako zatrudnioneprzez firmę?
Pytam dlatego, że moja firma zatrudnia ponad 200 osób w ten sposób i tu rodzi się pytanie czy potrzebujemy behapowca na pełnym etacie? (na umowę o pracę may ok 15 osób)

2 "Najczęściej osobą przeprowadzającą instruktaż stanopwiskowy jest kierownik lub mistrz, działu gdzie będzie zatrudniony pracownik. Oczywiscie muszą oni znać zakres prac jaki bedzie wykonywa pracownik, maszyny na których bedzie pracował, warunki pracy, zagrozenia na stanowisku, ocenę ryzyka zawodowego aby to wszystko mógł przekazać pracownikowi a na koniec instruktażu sprawdzić czy pracownik potrafi samodzielnie zgodnie z przepisami bhp wykonywać pracę. "

Firma w której pracuję jest podzielona na oddziały, na każdym oddziale mamy Team Leader-a, który bezpośrednio nadzoruje pracę pracowników na umowę zlecenie, oraz zajmuje się ich rekrutacją. Oczywiście osoba ta zna zakres prac i warunki ponieważ to ona przekazuje pracownikom zlecenia. Czy w takim przypadku ten Team Leader może być osobą przeprowadzającą instruktaż stanowiskowy.


3. " Szkolenie może być organizowane i prowadzone przez pracodawców lub, na ich zlecenie, przez jednostki organizacyjne uprawnione do prowadzenia działalności szkoleniowej w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy na podstawie przepisów o systemie oświaty. "

ten punkt jest trochę dziwny... Wyklucza możliwość przeprowadzenia szkolenia przez pracownika firmy. Dlaczego pracodawca sam może przeprowadzić szkolenie, a nie może tego zlecić pracownikowi z odpowiednimi uprawnieniami?



Aha i jeszcze jedno:

gdzieś tam wyczytałem, że behapowiec nie ma w obowiązkach przeprowadzania szkoleń... Rolling Eyes a skoro nie ma tego w obowiązkach i do tego dodamy, że nie może być obciążony innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, no to jak ma przeprowadzać te szkolenia....?

sorki że tyle pytań ale coś mi się wydaje że się zaczynam gubić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Pon, 21 Sie 2006, 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="MasterCheat"]Ok trochę mi to wyjaśniło, dzięki wielkie za pomoc Wink ale mam jeszcze pewne wątpliwości Smile

No wiesz, mam spory staz pracy jako behapowiec i wciąż mam wątpliwości Wink

1. "Firma zatrudnia np. 70 osób, pracodawca nie ma obowiązku zatrudniaćbehapowca na całym etacie, powierz więc wykonywanie zadań słuzby bhp np. kadrowcowi. Oczywiście kadrowiec musi spełniać wymagania przewidziane dla behapowca. "

no właśnie jake są te wymagania? to mnie najbardziej interesuje. czyli co muszę zrobić żebym mógł prowadzic takie szkolenia.

Musi przede wszystkim spełniać wymagania stanowiska jakie będzie piastował........inspektora, specjalisty itp. A jakie są wymagania odnośnie tych stanowisk poczytaj w rozporzadzeniu w sprawie służby bhp, tam dokładnie te wymagania sa napisane.

oraz:

czy osoby na umowę -zlecenia też są traktowane jako zatrudnione przez firmę?

Umowa zlecenia jest umową cywilnoprawną. Kodeks pracy odnosi się do pracowników i pracodawców.

Pytam dlatego, że moja firma zatrudnia ponad 200 osób w ten sposób i tu rodzi się pytanie czy potrzebujemy behapowca na pełnym etacie? (na umowę o pracę may ok 15 osób)
Jeśli na umowę o prace zatrudnionych jest 15 osób to moim zdaniem nie ma potrzeby aby zatrudniać bhp na całym etacie.

Odnośnie osób wykonujących pracę na umowę zlecenia .... art. 304 § 2 KP... pracodawca jest równocześnie zobowiazany zapewnic osobom wykonującym prace na podstawie umowy zlecenia bezpieczne i higieniczne warunki pracy, o których jest mowa w art 207 §2 KP. Ale nie mówi się wprost czy takie osoby mają być przeszkolone...decyzja należy do pracodawcy.
Ale z doświadczenia wiem i tak też w firmie, w której pracuję się praktykuje, że tam gdzie występują duże zagrożenia albo osoby na umowę zlecenia pracują na maszynach na terenie zleceniodawcy to przechodzą szkolenie wstępne ogólne a przede wszystkim instruktaż stanowiskowy


2 "Najczęściej osobą przeprowadzającą instruktaż stanopwiskowy jest kierownik lub mistrz, działu gdzie będzie zatrudniony pracownik. Oczywiscie muszą oni znać zakres prac jaki bedzie wykonywa pracownik, maszyny na których bedzie pracował, warunki pracy, zagrozenia na stanowisku, ocenę ryzyka zawodowego aby to wszystko mógł przekazać pracownikowi a na koniec instruktażu sprawdzić czy pracownik potrafi samodzielnie zgodnie z przepisami bhp wykonywać pracę. "

Firma w której pracuję jest podzielona na oddziały, na każdym oddziale mamy Team Leader-a, który bezpośrednio nadzoruje pracę pracowników na umowę zlecenie, oraz zajmuje się ich rekrutacją. Oczywiście osoba ta zna zakres prac i warunki ponieważ to ona przekazuje pracownikom zlecenia. Czy w takim przypadku ten Team Leader może być osobą przeprowadzającą instruktaż stanowiskowy.

Moim zdaniem może, jeśli sam ma szkolenie okresowe dla osób kierujących pracownikami.

3. " Szkolenie może być organizowane i prowadzone przez pracodawców lub, na ich zlecenie, przez jednostki organizacyjne uprawnione do prowadzenia działalności szkoleniowej w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy na podstawie przepisów o systemie oświaty. "

ten punkt jest trochę dziwny... Wyklucza możliwość przeprowadzenia szkolenia przez pracownika firmy. Dlaczego pracodawca sam może przeprowadzić szkolenie, a nie może tego zlecić pracownikowi z odpowiednimi uprawnieniami

Tak, ale tylko szkolenia okresowego, chociaż też nie do końca - bo organizator szkolenia może "zatrudnić" np. na umowę zlecenia pracownika bhp do przeprowadzenia jakiejś części wykładów. Ja u nas na takich szkoleniach omawiam np. wypadki przy pracy i ocenę ryzyka zawodowego

Aha i jeszcze jedno:

gdzieś tam wyczytałem, że behapowiec nie ma w obowiązkach przeprowadzania szkoleń... Rolling Eyes a skoro nie ma tego w obowiązkach i do tego dodamy, że nie może być obciążony innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, no to jak ma przeprowadzać te szkolenia....?

No tak, służba bhp nie ma obowiązku przeprowadzania szkoleń okresowych, bo nie nalezy to do jej obowiązków. Jeśli jednak pracodawca chce aby w takich szkoleniach brał udział behapowiec to musi mu za to dodatkowo zapłacić. ( tak jak napisałam wyżej)
Było na ten temat wyjaśnienie chyba ministerstwa
.

sorki że tyle pytań ale coś mi się wydaje że się zaczynam gubić Smile[/quote]

Nie przejmuj sie, nie tylko Ty Wink
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Wto, 19 Wrz 2006, 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślałem, że już wszystko rozumiem, ale im bardziej się nad tym zastanawiam to tym bardziej jest to bez sensu.

Czyli tak wybiorę się na studia podyplomowe BHP. Uzyskam kwalifikacje zgodnie z ustawą.... Do tego mam skończone Studium Pedagogiczne.

No i będę mógł prowadzić szkolenia czy nie będę i jakie? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Wto, 19 Wrz 2006, 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź na to pytanie już była.

Mam wrażenie, że dla Ciebie najważniejszą sprawą jako behapowca są szkolenia. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że szkolenia to tylko mała cząsteczka bhp, spraw i problemów z jakimi możesz się spotkać i jakie przyjdzie Ci rozwiązać.
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MasterCheat



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 18

PostWysłany: Wto, 19 Wrz 2006, 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="arisa"]Odpowiedź na to pytanie już była.

Mam wrażenie, że dla Ciebie najważniejszą sprawą jako behapowca są szkolenia. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że szkolenia to tylko mała cząsteczka bhp, spraw i problemów z jakimi możesz się spotkać i jakie przyjdzie Ci rozwiązać.[/quote]

Nie o to chodzi. Wiem że BHP to duży zakres wiedzy i dużo spraw na głowie. Ale moje pytania o szkolenia wynikają z tego, że od szefa dostałem takie zadanie, żeby się dowiedzieć co musze zrobić żebym mógł takie szkolenia przeprowadzać.
Niestety szef chyba nie do końca sobie zdaje sprawę, że BHP to tak naprawdę poważniejsza sprawa niż tylko same szkolenia.
A ja jeśli już mam iść do jakiejś szkoły, to po pierwsze nie chce żeby się potem okazało że po jej ukończeniu i tak nie mogę robić tego czego odemnie oczekiwano.
A po drugie chciałbym się nauczyć czegoś co mi się w przyszłości może przydać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
danielkub



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 1

PostWysłany: Pon, 04 Sie 2008, 18:03    Temat postu: bhp Odpowiedz z cytatem

witam, mam pytanie, czy z certyfikatem bhp (nebosh general & construction certyficate)uzyskanym w wielkiej brytani moge sie ubiegac o stanowisko inspektora bhp w polsce? czy jest to honorowane? prosze o w miare szybka odpowiedz. z gory dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Pon, 04 Sie 2008, 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W polsce wymagania jakie powinny spełaniać osoby zatrudnione w słuzbie bhp są jasno sprecyzowane w
Dz. U. 1997 nr 109 poz. 704
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy
ze zm.
- Dz. U. 2004 nr 246 poz. 2468
- Dz.U. 2005 nr 117 poz. 986
Osobiście nie spotkałam się z przypadkiem zatrudnienia w służbie bhp osoby z certyfikatem zdobytym zagranicą.

Myślę, że odpowiedź na swoje pytanie otrzymasz w Państwowej Inspekcji Pracy.
Adresy Okręgowych Inspektoratów Pracy - link poniżej

http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/06000000.htm
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ewania
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 596
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto, 05 Sie 2008, 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MasterCheat napisał:


No i będę mógł prowadzić szkolenia czy nie będę i jakie? Smile


Myslę, ze troszkę niejasno piszesz, i domyslam się o co Ci chodzi.... (albo i nie Wink )

PROWADZIC (byc organizatorem szkolenia) moga (jak juz wyjasnila Ci Arisa) jednostki szkoleniowe (wynika to z rozporządzenia).
Ty zaś - skoro takim organizatorem np. bylby Twoj pracodawca, bedziesz mogl wtedy byc WYKLADOWCĄ )to miales na mysli pisząc "prowadzic"??Wink na takim szkoleniu, choc oczywiscie nie sądze, ze wszystkich tematow, (no, chyba, ze bedziesz alfą i omegąWink, ale przykladowo wlasnie bedziesz mogl omawiac np. tematy zwiazane z prawem pracy, wypadkami, ryzykiem zawodowym itp.
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy."
(Kubus Puchatek)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
arisa
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 1495

PostWysłany: Sro, 06 Sie 2008, 07:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po niemal dwoch latach ( bo tyle za chwilę minie kiedy MasterCheat zadał pytanie) już wszystko wie Wink
_________________
Nie odpowiadam na pytania zadane na PW i e-mail
arisa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> BHP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
porady prawne porady prawne porady prawne
opinie

» Polecamy eBooki

Prawo spadkowe w praktyce z wzorami pism

Jak SAMODZIELNIE załatwić sprawy spadkowe i przygotować odpowiednie pisma? Oto jedyny taki poradnik, który pomoże Ci nabyć SPADEK, sporządzić TESTAMENT i napisać pozew o ZACHOWEK!

Rozwód i alimenty

Co musisz wiedzieć, aby „przeżyć” rozwód i poradzić sobie z załatwieniem wszystkich spraw – łącznie z podziałem majątku i alimentami?

Ja i mój pies, czyli jak wychować, zrozumieć i rozwiązać problemy ze swoim czworonożnym przyjacielem

Twój pies sprawia problemy? A może dopiero chcesz przygarnąć psa? Oto poradnik, który pokaże Ci, JAK WYCHOWAĆ PSA, by był zdrowy, pełen energii, a przede wszystkim posłuszny!

Elementarz obsługi człowieka

Dowiedz się, gdzie znaleźć Złotą Rybkę i co zrobić, by spełniała WSZYSTKIE Twoje życzenia!

Zawody przyszłości, czyli cała prawda o rewolucji na rynku pracy, nowych profesjach i specjalizacjach

Jak wybrać dobrze płatny, stabilny i satysfakcjonujący zawód? Poznaj 75 ZAWODÓW PRZYSZŁOŚCI, które dadzą Ci gwarancję zatrudnienia w najbliższych dziesięcioleciach!

Zobacz wszystkie
poradniki »